Klistermærker til markedsføring

Klistermærker er en helt utrolig god måde at markedsføre til især et yngre publikum. Der er mange måder at gøre det på, og du kan enten bruge klistermærkerne som helt unikke messegaver eller som noget, alle kan få med, når de besøger dit kontor eller firma. 

Her kan du læse om de to primære typer af markedsføring, du kan føre ud i livet med klistermærker. 

Hvordan virker markedsføring med klistermærker? 

Der er noget ved klistermærker, der bare er tiltalende. Det kan være, billedet er for fint til at smide væk, eller at mærket simpelthen bare ser så autoritært ud, at man ikke nænner at fjerne det. Sidstnævnte relaterer ofte til 3D klistermærker. 

Når det kommer til reklame, så er formålet aldrig at fange nogen med det samme. Jo mere, folk bliver udsat for dit brand, desto større er chancen for, at de vil huske det og genkende det, når de engang får brug for det. Med klistermærker kan du sende hober af små, diskrete reklamer ud i verden, og dermed forberede en kundekreds, der måske ikke engang kender til dit firma endnu. 

Markedsfør med 3D klistermærker 

3D klistermærker er faktisk ikke rigtig 3D – det er domede klistermærker, der giver en flot effekt og en unik dybde. 3D klistermærker bruges ofte til logoer eller klistermærker, der skal sættes bag på firmacomputere eller lignende ting, men vidste du, at du kan markedsføre med dem? 

Du kan markedsføre med 3D klistermærker ved selv at sætte dem på andre produkter, der ellers ikke bærer dit firmas navn eller logo. Det kan være gaver, der bliver givet væk fra dit firma, eller blanketter, der skal sendes ud til kunder. 

3D klistermærker giver et unikt præg og en professionalisme, der også er visuelt tiltalende. 

Klistermærkerne er desuden også gode markører til at holde styr på, hvilke genstande hører til dit firma. 

Brug sjove figurer og maskotter 

Når du skal markedsføre til en yngre gruppe mennesker, enten børn, teenagere eller helt nye voksne, så er klistermærker med figurer og maskotter en god indgangsvinkel. 

Især hvis du er kunstner eller forfatter, kan du få meget ud af at bestille flotte klistermærker – det er nemlig meget normalt for børn og unge at dekorere notesbøger og computere med klistermærker, og hvis deres jævnaldrende spørger ind til dit klistermærke, er det gratis reklame til din fordel. 

Som firma kan det være en god idé at have en skål med klistermærker stående. De kan have billeder af firmaets maskot og er en sukkerfri og harmløs gave, forældre sjældent kan sige nej til. Klistermærker kan desuden lyse et barns dag op, og det er en nem og billig måde at give dem gode associationer til dit firma. 

Hvis du har en café eller en restaurant, kan du med klistermærker sprede gratis reklame i bybilledet, simpelthen ved at give afbildninger af dit logo væk ved disken. Unge vil automatisk sætte dem rundt omkring, hvis billedet er flot nok, og du vil blive genkendt af folk, der er stødt på dit logo i byen.